پریوس سبز رنگ شرکت تویوتا در آفتاب تابستان خنک تر می شود
نوشته شده توسط : علی افشار

Prius خودروی هیبریدی شرکت تویوتا است که عمداً از ظاهری نامانوس برخوردار است طراحی فروشگاه اینترنتی و نسل های جدید آن نیز به تدریج از ظاهری عجیب تر برخوردار می شوند. می توان اطمینان داشت حتی طرفداران پر و پا قرص این پرچمدار خودروهای هیبریدی تویوتا به این امر اذعان دارند. حالا که این خودرو از ظاهری عجیب برخوردار است ،چرا تویوتا رنگی عجیب را نیز به این ظاهر اضافه نکند؟

آنچه در تصویر می بینید یک پریوس جدید موسوم به Thermo-Tect Lime Green است که رنگ آن از آنچه به عنوان یک رنگ بسیار غیر معمول می شناسید فراتر رفته است. تویوتا اظهار می کند که با حذف ذرات سیاه کربن که در بیشتر رنگ ها وجود دارد و جایگزین کردن آن با اکسید تیتانیوم ، توانسته بازتاب خورشیدی خودرو را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. به بیان دیگر خودرو کمتر گرم می شود که به نوبه خود نیاز به استفاده از تهویه و خنک کننده را در داخل خودرو کاهش می دهد و در نتیجه به بهبود مصرف سوخت، که هدف اصلی پریوس است، کمک می کند.

رنگ سفید هم برای دور نگه داشتن دمای حاصل از تابش خورشید مناسب است، اما تویوتا می گوید که رنگ Thermo-Tect این شرکت در آزمایشات، عملکرد بسیار بهتری نسبت به رنگ سفید داشته است. در واقع این فناوری به این معنی است که شاید در آینده بتوانید خودروی با رنگ مورد علاقه تان را خریداری کنید و در عین حال مصرف الکتریسیته را کاهش دهید. البته شاید این رنگ سبز روشن رنگ محبوبتان نباشد ولی به نظر نمی رسد تویوتا نتواند این فناوری را در رنگ های دیگر هم ارایه دهد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: